Fanatics en Max Verstappen kondigen exclusief meerjarig partnership aan
Gepubliceerd op 11 december 2025 door Niels Hendrix
Fanatics en viervoudig Formule 1-wereldkampioen Max Verstappen hebben vandaag een exclusief meerjarig wereldwijd partnership aangekondigd, gericht op e-commerce, gelicentieerde merchandise en trading cards – waaronder gesigneerde en gebruikte race-items. Fans in Nederland en de rest van de wereld kunnen exclusieve Verstappen-trading cards verzamelen en merchandise verkrijgen in een nieuwe wereldwijde online Verstappen-shop, die begin 2026 gelanceerd zal worden.
Verstappen wordt de eerste actieve sporter die in samenwerking met Fanatics Commerce een online shop opent. Fans wereldwijd krijgen zo sneller toegang tot Verstappen-producten en realtime, on-demand artikelen gebaseerd op mijlpalen en belangrijke racemomenten. Fanatics lanceert een nieuwe webshop op Verstappen.com met de rechten om een breed scala aan officieel gelicentieerde Verstappen-merchandise te ontwerpen, produceren en distribueren, waaronder kleding, caps, accessoires en speciale collecties.
Om deze aankondiging te vieren, heeft Fanatics Collectibles vandaag een unieke 1/1 Only1 Verstappen-kaart uitgebracht in de F1 Eccellenza 2025-collectie. De kaart is een ode aan Verstappens recordronde op Monza, de snelste gemiddelde rondetijd ooit gereden in de Formule 1. De kaart bevat een stuk van het racepak dat hij in Monza droeg en er wordt slechts één exemplaar uitgegeven.
“Het is fantastisch om met Fanatics samen te werken en exclusieve producten en ervaringen te kunnen bieden aan al mijn fans, waar ter wereld ze zich ook bevinden”, aldus Verstappen. “Ik kijk ernaar uit om met de Fanatics-teams op het gebied van merchandise en collectibles samen te werken om producten en ervaringen te creëren die echt bij mijn carrière passen en alle fans iets bijzonders bieden om te verzamelen en van te genieten.”
“Max’s wereldwijde fanbase blijft in een opmerkelijk tempo groeien en we zijn er trots op dat we kunnen bijdragen aan de manier waarop zijn fans dat kunnen beleven”, aldus Andrew Low Ah Kee, CEO van Fanatics Commerce. “Zijn successen op het circuit en zijn internationale populariteit hebben hem tot een van de meest invloedrijke sporters ter wereld gemaakt. Ons team is verheugd hem te verwelkomen in ons wereldwijde Fanatics-netwerk en merchandise te creëren die echt betekenis heeft voor Max en zijn fans over de hele wereld.”
“We zijn ontzettend blij Max te mogen verwelkomen in de Fanatics-familie”, aldus Mike Mahan, CEO van Fanatics Collectibles. “Bij Fanatics zijn wij allemaal grote fans – en zijn kaarten zijn enorm populair en gewaardeerd door verzamelaars. Met Max kijken we ernaar uit om nieuwe, innovatieve producten te ontwikkelen, die ons wereldwijde F1-succes bij zowel fans als verzamelaars verder zal laten groeien.”


