Verstappen.com Racing tweede in klasse bij GTWC Endurance debuut in Paul Ricard
Gepubliceerd op 14 april 2025 door Niels Hendrix
Verstappen.com Racing heeft haar debuut gemaakt in de zeer competitieve GT World Challenge Europe Endurance Cup (GTWC Endurance). Verstappen.com Racing zet daar twee van zijn eigen coureurs in, Thierry Vermeulen en Chris Lulham, naast de 24-jarige Harry King. Het trio deelt een Aston Martin Vantage GT3 Evo, gerund door het 2 Seas Motorsport-team, tijdens de vijf ronden van het hoog aangeschreven GTWC Endurance-kampioenschap.
Dit weekend, tijdens de eerste ronde van de GTWC Endurance, was Paul Ricard in Frankrijk de gastheer van een zes uursrace, waarin het team van Verstappen.com Racing als negende algemeen en tweede in hun klasse (gold) eindigde. Een geweldige start van het seizoen.
Thierry Vermeulen, die de race als twaalfde startte, zei: “Ik wil graag zeggen dat we er allemaal enorm trots op zijn dat het Verstappen.com Racing team en het project van start zijn gegaan. Ik denk dat we in de winter allemaal ontzettend hard hebben gewerkt om hier op Paul Ricard te zijn. Die eerste ronden waren een enorme leercurve, om de auto te leren kennen in een racesituatie met andere auto's om ons heen. Maar ik denk dat we het heel erg goed hebben gedaan. We zijn in die eerste twee stints uit de problemen gebleven. We hadden een goede snelheid, vooral gezien het feit dat we een lastige start van het weekend hadden met wat technische problemen. Iedereen in het team heeft enorm hard gewerkt om terug te komen en dat is precies wat we hebben gedaan, dus daar ben ik best trots op.”
Chris Lulham nam het stuur over van Vermeulen en maakte zijn debuut in een echte raceauto, nadat hij is gepromoveerd vanuit Team Redline, het simraceteam van Verstappen.com Racing. Hij legt de verschillen tussen echt en virtueel racen uit: “Ik zou zeggen: het rijden tussen anderen, de bruutheid van de race en verschillende variabelen waar je niet aan gewend bent, zoals stukken rubber en stof. Het heeft allemaal een zeer significante invloed op de balans van de auto, het gevoel dat je onder je hebt. Voor mij is dit de grootste leercurve en waarschijnlijk waar ik de meeste tijd heb verloren, maar er is ook ruimte voor verbetering. Maar over het algemeen ben ik erg tevreden.”
Harry King, die de laatste twee stints reed, voegde tot besluit toe: “Ik sprong in de auto voor een dubbele stint, die twee uur duurde. We lagen toen op de vijftiende plaats en we lagen ongeveer vierde in onze klasse, dus we hadden nog wat werk te doen. Ik wist me door het veld heen te vechten, bleef gefocust en gemotiveerd gedurende de twee uur. We pakten de tweede plaats in de laatste vijftien minuten van de race. De grootste uitdaging was gewoon gefocust blijven en stapje voor stapje vooruitgaan. Natuurlijk is het heel makkelijk om te relaxen als je eenmaal een inhaalactie hebt gedaan, maar mijn ambitie was om hoger te mikken en voor de overwinning te gaan. Daarvoor kwamen we een stap te kort, maar alles bij elkaar genomen denk ik dat het dit weekend een erg sterke prestatie is van iedereen: van het team, de pitstops tot de engineering en ook mijn teamgenoten Chris en Thierry. Dus alle lof voor hen en het was een genoegen om hen te vergezellen in mijn eerste race hier.”