Mekies na tweede plek Max in Oostenrijk: 'Sterkste race van het seizoen'
Gepubliceerd op 28 juni 2026 door Coen Versteeg
Laurent Mekies, CEO en teambaas van Oracle Red Bull Racing, vertelde na de Grand Prix van Oostenrijk: “Ons beste resultaat van het jaar. We hebben vanmiddag een zeer sterke prestatie neergezet. Het was zonder twijfel onze sterkste race van het seizoen tot nu toe. We zijn het meest tevreden over het tempo. Ik denk dat Kimi vandaag de snelste was en dat Max misschien net iets sneller was dan George, maar je startpositie speelt natuurlijk ook een rol.”
Mekies vervolgt: “Tijdens de kwalificatie werd duidelijk hoeveel vooruitgang we hebben geboekt, ook al kwam dat niet tot uiting in de startposities. Op een zeer moeilijk circuit, dat door de zeer warme omstandigheden nog veeleisender werd, kwamen we heel dicht in de buurt van het tempo dat nodig is om te winnen. Dat bewijst hoe effectief het werk in de fabriek is geweest. Als je terugkijkt naar het begin van het seizoen, zijn we erin geslaagd de kloof met de snelste coureurs te verkleinen van één seconde tot ongeveer een paar tienden. De strijd is nog niet voorbij. Iedereen blijft updates brengen en wij zullen nog meer moeten laten zien. Max was vandaag uitzonderlijk in alle fasen van de race. We hebben niet gewonnen, maar er ontbrak heel weinig. Misschien slechts honderdsten van een seconde en het was zeker een mooie strijd.”
Hij sluit af: “Isack heeft vandaag ook weer een solide prestatie neergezet en blijft vooruitgang boeken, dus over het geheel genomen is het een stap in de goede richting. Het is ook vermeldenswaard dat alle vier de auto’s met de Red Bull Ford-aandrijflijnen vandaag in de punten zijn geëindigd.”




