scroll
Scroll naar benedenvoor het laatste nieuws

Nieuwe regelgeving voor Formule 1 elektronica

Gepubliceerd op 04 oktober 2001 door Bianca Zoon

Een ander aspect dat in Keulen besproken werd was het doorgeven van radiosignalen. Nu hoeft u niet meteen een scanner te gaan kopen want helaas slaat deze regel niet op conversaties tussen rijders en teams, maar op het heen en weer sturen van computergegevens. De weg der telemetrie waarop teams vanuit de pitsgarage afstellingen kunnen veranderen is dus weer volledig open.

Toch zou de F1 wereld de F1 wereld niet zijn als er hierop geen uitzonderingen zouden gelden. De FIA verbiedt namelijk dat een computersysteem van een auto direct ‘gelinkt’ wordt aan het startsignaal. Hoe dit te controleren valt is voor de meeste technici voorlopig nog een raadsel. Verder mag er geen elektronische stuurbekrachtiging komen.

Tenslotte besloot de FIA dat er bij de jaarlijkse crashtests in het vervolg ook de achterkant getest zal worden, dat de wielkabels sterker moeten worden en dat de spiegels en achterlicht(en) groter moeten worden.