Om weer races te kunnen winnen heeft Williams een deel...
Gepubliceerd op 03 mei 1998 door John ter Meer
Om weer races te kunnen winnen heeft Williams een deel van de achterkant van de auto opnieuw ontworpen. Tijdens de Grand Prix van Spanje hoopt Williams de eerste fase van deze nieuwe ontwikkeling al te kunnen presenteren. Uiteindelijk moet dit leiden tot een compleet nieuwe achterwielophanging waarmee het overstuur-probleem van de auto opgelost zou moeten zijn. Daarnaast oefent Williams samen met Benetton druk uit op motorenleverancier Mecachrome om verbeteringen te realiseren omdat de motor achterblijft bij de Mercedes en Ferrari-motoren. Verbeteringen aan de motor worden echter niet verwacht voor de Franse Grand Prix.
Een nieuwe versie van de Mugen Honda V10 motor die door het team van Jordan wordt gebruikt is mogelijk al beschikbaar voor kwalificatie tijdens de Canadese Grand Prix begin juni. Dit is eerder dan oorspronkelijk werd verwacht omdat de nieuwe versie van de motor gepland was voor de Britse Grand Prix in juli. Honda wil zelf in 2000 terugkeren in de Formule 1 en wordt in verband gebracht met het Japanse F3000 Dome team. Dome wilde al in 1997 in de Formule 1 instappen maar zag daar toen vanaf. Dome is toch weer bezig met de ontwikkeling van een Formule 1 auto die dan mogelijk door een Honda motor wordt aangedreven. Honda wordt daarnaast in verband gebracht met Jordan, Benetton en Tyrrell. Honda gaat de motor mogelijk aan meerdere teams leveren.