scroll
Scroll naar benedenvoor het laatste nieuws

Max vanuit Spielberg: 'Team geeft altijd 100 procent'

Gepubliceerd op 25 juni 2026 door Niels Hendrix

Op een drukke donderdag op de Oostenrijkse Red Bull Ring, vol met mediaverplichtingen en marketing content shoots, staat Max Verstappen aan het eind van de middag de internationaal verzamelde pers te woord. Oracle Red Bull Racing heeft een upgrade pakket meegenomen voor de RB22. Max vertelt daarover: “Dat is heel belangrijk voor ons als team, omdat we willen verbeteren. We weten dat onze prestaties achterblijven en proberen de auto sneller te maken. Dat is wat we allemaal willen en waar we hard aan werken. Ook onze starts zijn dit seizoen niet geweldig geweest, dus op dat gebied moeten we ook stappen zetten.”

Max vervolgt: “We hebben al progressie geboekt, maar dat waren natuurlijk ook de ‘makkelijkere’ stappen om te zetten als je verder achterligt. De laatste stappen zijn het moeilijkste om te zetten, om echt voor overwinningen te kunnen strijden. Het team gaat er altijd 100% voor om voluit te pushen om de auto sneller te maken, maar ook de andere teams brengen natuurlijk upgrades. We moeten proberen het gat te verkleinen. Hopelijk lukt dat dit weekend.”

Max is een voetballiefhebber en volgt dan ook het wereldkampioenschap. Hij vertelt: “Ik heb veel wedstrijden gezien, die voor middernacht plaatsvonden. De wedstrijden om 2.00 of 3.00 uur ’s nachts kijk ik niet. Nederland heeft het goed gedaan. Nu gaat het er ook om welke teams je tegen gaat komen. Wat dat betreft staan we volgens mij aan de wat ongelukkigere kant. Hopelijk presteren ze goed, maar er zijn veel geweldige voetballanden die meedoen. Als Nederlandse fan hoop ik dat ons elftal ver komt.”

Terwijl Max ten overstaan van tienduizenden Nederlanders zijn meters maakt op de Red Bull Ring, rijdt vader Jos een rally in het Belgische Ieper en doet Verstappen Racing op Spa-Francorchamps mee in de befaamde 24 uursrace. Max laat weten: “Die race ga ik zoveel mogelijk volgen. Natuurlijk blijf ik betrokken bij onze auto met onze coureurs. Ik had er graag aan meegedaan en heb de organisatie al gevraagd om het event volgend jaar idealiter niet in een Grand prix weekend te plannen. Spa is een geweldig circuit en een 24 uursrace met alleen maar GT3-auto’s is erg speciaal.”