scroll
Scroll naar benedenvoor het laatste nieuws

Reynard bouwt windtunnel voor Jaguar Racing

Gepubliceerd op 26 maart 2001 door Verstappen Info Page

Bovenstaand kan als een voorbeeld van zeldzame coëxistentie gezien worden want Reynard is een aandeelhouder in het BAR team. Verder lijkt het er ook steeds meer op dat Reynard – nu er aanzienlijk meer concurrentie in hun traditionele marketen is – zich steeds meer op high technology projecten concentreert en minder op de massa fabricage van raceauto’s. Ervaring heeft men in ieder geval in huis en dat was de doorslaggevende reden waarom Jaguar Racing deze opdracht dus aan een concurrent gaf. Eerder werden er al windtunnels gebouwd voor BAR, voor eigen Reynard gebruik in Indianapolis en in Mooresville in North Carolina (waar de NASCAR industrie geconcentreerd is). De laatste tunnel wordt samen met Roger Penske geëxploiteerd. Jaguar heeft snel een eigen en precieze windtunnel nodig. Tot op heden verricht men nog steeds het testwerk in de windtunnel van SWIFT in California. Toch zal het nog zeker zes maanden duren voordat er met de bouw van dit project begonnen kan worden. Daarna moet er gekalibreerd worden. In ieder geval zal de Jaguar Racing windtunnel pas ergens in 2002 operationeel zijn en in feite komt het er op neer dat pas het 2004 chassis hier met behulp van modellen kan gaan testen.